Bezpieczeństwo wykonania i przechowywania zdjęć ślubnych

W swoim życiu zapewne słyszeliście nie raz o tym, że ktoś stracił ważne dla siebie pliki.
Co byłoby gdyby fotograf z Waszego ślubu zadzwonił do Was i powiedział, że utracił zdjęcia które Wam wykonał ponieważ dysk w komputerze odmówił posłuszeństwa? Jak byście się czuli gdyby fotograf podczas ceremonii przestał fotografować, ponieważ miał tylko jeden aparat, który akurat w tym momencie uległ awarii?

Złośliwość rzeczy martwych może i Was dotknąć, dlatego przy wyborze fotografa warto o tym pamiętać.
Choć nigdy nie przydarzyły mi się powyższe sytuacje to podchodzę to tematu bezpieczeństwa bardzo rygorystycznie ponieważ sprzęt fotograficzny, się zużywa i może się wadę popsuć.

Bardzo ważną kwestią w bezpieczeństwie przechowywania zdjęć jest tworzenie kopii w różnych typach mediów.
Aby zapewnić Wam i sobie spokojny sen przedstawiam listę zabezpieczeń, które stosuję:

1. Podczas reportażu zawsze mam przy sobie dwa aparaty
2. Podczas reportażu mam również zapas w obiektywach, lampach błyskowych i kartach pamięci.
3. Wasze zdjęcia przechowuje na bardzo dobrych i sprawdzonych kartach pamięci. Bezawaryjność tych kart znana jest na całym świecie.
4. Zdjęcia z kart pamięci po reportażu zgrywane są w kilka miejsc (3 kopie).  Jednym z nich jest komputer, który posiada macierze zwiększające bezawaryjność. Drugim miejscem są dwa zewnętrzne dyski. Trzecim są płyty DVD.

Jako profesjonalny fotograf ślubny wyznaję zasadę “przezorny zawsze ubezpieczony”


Dodaj komentarz

Captcha Captcha Reload